Nezařazené

Lenka Faltejsková

Mezi Titány

Zmenšovací prášek mám v sobě a za chvíli by to mělo zabrat. Snad bez vedlejších účinků. Jo, už to cítím... a je to. Hotovo! Jsem takhle mrňavá, abych mohla vyrazit na výpravu mezi obry. Jak? No asi jako pan J. Mouch z následující fotografie, který mi bude dělat průvodce.

7.5.2013 v 8:34 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 816 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Hlavně když kape

Přesně tak se to říká, nemusí pršet, hlavně když kape. Samozřejmě že když vám kape kohoutek nebo z nosu nebo na karbid, zas tak se z toho člověk neraduje. Můžeme taky kápnout božskou, i to je někdy na pováženou, dostat kapky, nemluvě o kapavce, která málokoho potěší. Ovšem najdou se i kapky radostné. Když máte rýmu, oceníte kapky do nosu. Ve vypjatých situacích i ve všech jiných situacích může přijít k duhu kapka něčeho ostřejšího. Anebo kapka něčeho jemnějšího. Těch jsem pár nalovila. Tak na vaše!

20.4.2013 v 12:45 | Karma článku: 36.39 | Přečteno: 3626 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Solitéry

Laskavý čtenář/divák snad promine, když dnes nebudu sypat fóry z rukávu. Každý občas někoho nebo něco opustí, zapomene, každého už někdo opustil nebo na něj zapomněl. Takže to všichni znáte. Tak co si budeme povídat.

17.4.2013 v 8:34 | Karma článku: 30.97 | Přečteno: 2364 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Trocha euforie nikoho nezabije

Aspoň doufám. Když po tfujtajbl dlouhé zimě, jako byla (aspoň doufám, že už můžu použít s klidem minulý čas) letos, začnu vstávat za světla, když mě začne probouzet zpěv, místy i řev ptáků (po několika měsících už jsem k němu poněkud vlažnější), začnu obcházet zahradu a hledám první jarní kvítky. A každý nový objev mě rozradostní tak, že jihnu jako zmrzlina, co putuje na jih, taju a rozplývám se. Ukazuju kvítka dětem ("hm, super") a místo ulic a lidí se pokouším nachytat foťákem a přenést na vás trochu té jarní euforie. Drsněji založeným čtenářům se omlouvám, příště nafotím šmirglpapír.

10.4.2013 v 8:34 | Karma článku: 22.19 | Přečteno: 833 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Vodosvody

Vltava ráda kouzlí. Je to ženská marnivá a bere na sebe každou chvíli jinou podobu, protože jí samozřejmě dělá dobře, jak na nábřežích a mostech postávají houfy jejích obdivovatelů a při pohledu na ni žasnou. Je i dost fotogenická a ví to. Však už se taky zavlnila před objektivem tisíců fotografů. Mně taky pózovala, byla skvělá a já jí tímto děkuju za spolupráci.

22.3.2013 v 8:35 | Karma článku: 33.94 | Přečteno: 3014 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Jaro pro Barunku

. . .

18.3.2013 v 20:07 | Karma článku: 20.89 | Přečteno: 1077 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Za zrcadlem (fotomatiné)

Kdo by se nechtěl aspoň jednou, třeba jen na chviličku, podívat, jak to vypadá v té zemi za zrcadlem? Možná se obejdete bez šílených dobrodružství Carrollovy Alenky, ale zvědaví aspoň trošičku jste, ne? Já samozřejmě taky. Tak jsem to zkusila.

13.3.2013 v 8:55 | Karma článku: 23.92 | Přečteno: 669 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Hlavně že je veselo

Faltejsková s r.o. zas chvíli brázdila vody hlavního města a chytala na udičku malé i velké ryby. Z nich je sestaveno dnešní menu, případně doplňte kapku citronu. A dobrou chuť!

7.3.2013 v 12:20 | Karma článku: 24.44 | Přečteno: 1097 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Kardamom

. . . . . .

27.2.2013 v 12:59 | Karma článku: 17.47 | Přečteno: 1187 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Sněhu něha

Ona je s tím sněhem celkem dobrá zábava, pokud ho člověk nemá zrovna v botách nebo za košilí. Zvlášť když už začínáme větřit jaro, můžeme si trochu toho nostalgického sentimentu dovolit.

25.2.2013 v 15:02 | Karma článku: 22.05 | Přečteno: 891 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Všichni mí dobří náladové

Když někdo umí malovat, je to krása. Když někdo neumí malovat, jako třeba já, tak to není krása, ale přece jen se to dá trochu ošvindlovat. Třeba fotoaparátem, kterým je možné ulovit i něco tak nehmotného, jako je nálada. Mám radši knížky než filmy podle knížek (těm se většinou vyhýbám), protože jakmile se podívám na film, přijdu o tu volnost, kdy si můžu všechny a všechno v knize představovat aspoň částečně podle sebe (to dá rozum, že když je hrdina modrooký blonďák, nepředstavíte si ho jako hnědookého Afroameričana). Stejnou volnost vám chci dopřát i já, takže dnes do fotek nebudu kecat. Prostě je na sebe zkuste nechat působit. Třeba to s vámi něco udělá, třeba ne. Všechny spojuje takové moje opojení tím, co tvoří svět kolem mě. Snad to nebude znít moc pateticky, ale napadá mě: možná to není náhoda, že jsou si slova "malovat" a "milovat" tak podobná.

14.2.2013 v 12:32 | Karma článku: 24.78 | Přečteno: 1286 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Jak se vybarvili

Po prosincové černobílé sérii jsem nechala ty hříšníky z města Pražského vybarvit. A vybarvili se skutečně řádně a zábavně. Až budu jednou vyplňovat nějaký další dotazník s kolonkou "zájmy a záliby" (což je, bohužel, dost nepravděpodobné), těším se, že napíšu "pozorování lidí". A možná dodám "oblečených do situací", jenom pro jistotu.

8.2.2013 v 8:35 | Karma článku: 35.39 | Přečteno: 5055 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Podobenství o ledu

Stejně jako byl led na začátku vodou, i tahle dobrodružná pouť až na konec cesty začíná na hladině.

28.1.2013 v 8:35 | Karma článku: 23.57 | Přečteno: 787 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Ospalá

Ospalá (nedělní rána)

7.1.2013 v 12:49 | Karma článku: 20.52 | Přečteno: 1032 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Člověčina

Lidi mě hodně baví. Malí, velcí, tlustí, hubení mladí, staří, veselí i smutní. No jo, smutní taky. Procházím ulicemi a koukám se. A vidím věci. Teda lidi. Ne, oprava, lidi, jak dělají věci. Nebo je případně nedělají. Každopádně ale nenudí. Přiznám se, že občas jim podsouvám myšlenky, které, chudáci, třeba ani nikdy neměli, ale to je na tom právě nejlepší, je to vlastně taková hra. Někoho vidím a začnu si představovat: odkud jde, kam jde, proč tam jde, proč odešel, za kým jde nebo od koho odešel, proč se zastavil a za kým se ohlédl. Dívá se na hodinky, protože spěchá? Nebo na někoho čeká? Nebo má jenom rád přehled... Někdy mi trochu napovědí, jindy je to jenom na mně. Ale to je právě ta zábava!

27.12.2012 v 8:35 | Karma článku: 33.43 | Přečteno: 3383 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Přání - fotomatiné

Tématu "přání" jsem se lekla, trochu svádí k banalitě, ale když má tedy fotomatiné to první výročí... Svá soukromá přání si nechám pro sebe (když to člověk vykecá, prý se nevyplní), místo toho na dnešní menu zařazuji přání pro vás.

13.12.2012 v 8:40 | Karma článku: 27.17 | Přečteno: 1449 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Cit pani Lenky pro sníh

A je vymalováno. Nabíleno. Zůstala mi dětská radost z prvního sněhu (dobře, možná to je trochu infantilní). "Jé, venku nasněžilo," volám nadšeně každý rok, když se ráno probudím a s dětmi tisknu nos na sklo. My, dospěláci, samozřejmě spojujeme sníh se spoustou otravných věcí, jako jsou mokré nohy, zácpy na silnicích, odhrabování sněhu z chodníků a kdovíco ještě. No ale stejně... S dovolením jsem si část názvu vypůjčila ze své oblíbené knížky.

11.12.2012 v 8:32 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 3047 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Svět očima pana T.

Pana trubce jsem přistihla v pondělí na zahradě, sice už je skoro po hostině, ale přece jen ještě neodnesli všechny zbytky ze stolu, tak se přiletěl trochu nadlábnout. Včely, ty necity, nepotřebné trubce na zimu z úlu vyženou a ponechají je živlům na pospas. Ti se pak snaží vytřískat z toho co nejvíc. Dokud to jde. Vlastně tak trochu jako my, lidi.

23.11.2012 v 8:32 | Karma článku: 33.36 | Přečteno: 3171 | Diskuse

Lenka Faltejsková

V Čarokraji

Nejspíš každý má nějaké to místo, kde je mu dobře, kam se občas schová, kam se těší, kam si chodí trochu uklidit v hlavě, aby v ní neměl nepořádek. Vezmu vás sebou na to moje místo. Do Čarokraje. Nemá žádné hranice, je všude a nikde, voní. Hladí. Je.

18.11.2012 v 8:31 | Karma článku: 29.51 | Přečteno: 1503 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Je libo zvěřinu?

Do lesa na lov můžete vyrazit různě: buďto se střelnou zbraní, posilněni borovičkou, to pokud ujíždíte na vycpaných hlavách na stěně (omlouvám se, ale mně to stejně připadá divné, zdobit si obydlí mrtvolami), anebo například s foťákem, stativem, nějakou tou fotovýbavičkou a termoskou teplého čaje. Ten druhý způsob je pro ulovená zvířata rozhodně příjemnější, navíc fotky na zdi mi připadají lepší než ty hlavy. Petr Čunderlík, fotograf (a mimo jiné i bloger iDNES), který se na zvířata specializuje, mě shovívavě vzal na jednu takovou výpravu s sebou, konkrétně do Bavorského lesa, který skýtá vzácnou možnost fotit některá zvířata v přirozeném prostředí, byť v oboře. Petrovy výborné snímky najdete zde: http://www.petrcunderlik.cz/. Mé úlovky čekají v tomto blogu. Takže: halali!

8.11.2012 v 9:08 | Karma článku: 25.50 | Přečteno: 1521 | Diskuse