Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^

Slovo sasanka bylo vytvořeno uměle a první příběh o jeho vzniku je docela zajímavá historka, protože podle ní se vlastně sasanka česky zove sasankou díky dvojnásobnému omylu. První omyl má na svědomí Leopold hrabě Berchtold z Uherčic, který při popisování svého herbáře namísto "anemone" omylem (ale možná i žertem) napsal "alemagne". O řadu let později si na to při vymýšlení českého pojmenování vzpomněl jeho nevlastní bratr Bedřich Všemír, ale zaměnil kmen Alemanů za kmen  Sasů a na památku Leopoldovu dal rostlince název český sasanka, který později převzali Preslové. Podle hypotézy druhé  ak nazvali sasanku sasankou sami Preslové, a to podle toho, že se vyskytovala výhradně na česko-saském pomezí.

Osobně jsem se rozhodl tentokráte ignorovat Occamovu břitvu a hlasují pro variantu prvnou.

0 1
možnosti
Foto

Vladimíre, jsem nadšená tímto rozborem, protože "proč se to tak asi jmenuje" je otázka, kterou si kladu skoro u všeho. A buď se něco dozvím, jako teď, nebo si vymyslím nějakou blbost, a to mě taky baví :-)

1 2
možnosti
FF

R^...jo! (dnes jsem stručný, ale zato úderný)

1 0
možnosti
Foto

Ach! (odpovídám v témže duchu)

1 1
možnosti
Foto

Naadhera! ja uz nechci snih, ja chci kytku! ;-D

1 1
možnosti
Foto

No prosím, dva dny a sníh je kde? :-) Díky!

0 1
možnosti
Foto

Až mi rozkvete zahrada, natrhám ti pugét!

0 2
možnosti
Foto

Anebo, "Za achotu," jak mocně provolávali lovci ve Svérázu národního lovu :-)

0 0
možnosti
Foto

Velký fialový dík!Miluju fialovou...:-)

0 8
možnosti
Foto

Já ji mám taky ráda, ale nesluší mi. Naštěstí kytkám jo! :-)

1 3
možnosti
JK

Vskutku rozsochaté obrázky R^:-)

1 10
možnosti
Foto

Dlouho jsem tápala, jak si ten tvůj komentář vyložit. Nakonec jsem si ho vyložila ve svůj prospěch :-)

0 4
možnosti
Foto

Vzhledem k včerejší debatě pod fotkou sasanky fialové...;-)R^

2 3
možnosti
EA

E89v73a 73A77d98a96m86o37v18a

10. 4. 2013 11:56

Hurááá !  Ta jemná jarní krása je letos konečně na dohled. Díky, bílofialková něha je nádherná R^:-)

2 4
možnosti
Foto

Evo, no právě, občas je zapotřebí :-)

1 3
možnosti
  • Počet článků 162
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1480x
Autorka je žena. Ano, je to tak.