Foto(syntéza)

Lenka Faltejsková

Kam míří chmýří

Do dálek přece, do neznáma, za tajemstvím a naplněním. Padáčky prostě jednoho dne dozrají, seřadí se v šikem v šik kolem dokola a připraví se k letu. Nastává rozechvělé očekávání, které se sféricky šíří a je silně nakažlivé. Na co čekají? Na vítr přece. Začíná pofukovat. Je ráno a mezi padáčky dojde i na slzy, vědí, že se už za chvíli nejspíš rozloučí a víckrát se neuvidí. A už je to tady. Některé vítr surově urve jako příliš náruživý milenec, jiné vezme jemně do náruče, o další jen zavadí, trochu je rozechvěje, a ostatních si ani nevšimne. Tak to jde kolik dnů, větry si vybírají a řady padáčků řídnou. Některé mají štěstí a doputují na místa dosud netušená, o nichž nebyla zmínka ani v padáččích legendách, jiné se větru vysmeknou a skončí kousek od domova. A ty, které zůstaly na ocet? Čekání se pro ně každý den stává neúnosnějším, až je jednoho dne zlomí a ony jednoduše vypadnou rovnou dolů na zem. Anebo do záchranné pavoučí sítě, v níž se pak stanou nechtěnými zajatci. Nakonec přichází to nejdůležitější. Úkol. Vytvořit novou rostlinu. Ale to je běh na dlouhou trať a já tohle vyprávění nechám na příště. Až zase vyrazím tam, kde pampelišky dávaj dobrou noc.

30.5.2013 v 8:34 | Karma článku: 32.20 | Přečteno: 3124 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Jak se to má s Evou

Dnes pro vás mám takový malý test představivosti. Snad vás bude bavit.

13.5.2013 v 13:42 | Karma článku: 27.33 | Přečteno: 1668 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Vylez!

Jaro prý došlo. Vyprodáno, letos už nebude. A slunce? Těžce nedostatkové zboží. A my se bez něj zkoušíme obejít a dělat, jako že nic, že to v pohodě zvládáme, koneckonců máme solárka, tak jaképak s tím štráchy. Jenomže... no prostě je opak pravdou. Chybí nám. Stýská se nám. Každé dítě umí sluníčko namalovat, a i my dospělí jsme rázem jako v rauši, když se pak konečně objeví a zazáří jako jediná opravdová celebrita.

4.4.2013 v 8:34 | Karma článku: 29.52 | Přečteno: 1571 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Hloubka (fotomatiné)

Tak kudy do toho, aby to mělo hloubku? Nejlepší by bylo vyrazit do Hluboké nad Vltavou a tam se hluboce zamyslet, k dokreslení atmosféry nejlépe vyslechnout árii operního pěvce s hlubokým hlasem, k němuž chováte hluboký obdiv a klidně mu vyseknete hlubokou poklonu. Tak se zhluboka nadechněte, jdeme na to. A pozor, nezapomínejte na Stopařova průvodce po galaxii. V této knize leží odhalení otázky, kterou si člověk kladl odnepaměti: podle počítače Hlubina myšlení je totiž smysl života 42.

13.2.2012 v 8:15 | Karma článku: 21.76 | Přečteno: 1623 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Narezavo (aneb Zrzavý fotoblog nejen pro Karla B.)

Nedokážu přesně vysvětlit, proč mě rez tak fascinuje. Možná jsem prostě praštěná pavlačí, jak by řekl Mach, ale připadá mi taková sladkobolná, je to stín něčeho, co bylo, a nejspíš už nebude, zašlá sláva dnů minulých, je zajímavá, fotogenická. A pokaždé jiná.

1.2.2012 v 8:20 | Karma článku: 23.12 | Přečteno: 1111 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Tatra nezná bratra (fotosoutěž Novoroční inspirace)

Poslední dva týdny jsem měla tolik práce, že na focení nebyl čas. Tak jsem si říkala, že aspoň zatím vymyslím, co na tohle téma vyrobím, ale inspirace na Novoroční inspiraci se nedostavila. Na focení mi zbyl jediný den, včerejšek. Tak jsem sedla do auta (kolem naši vesnice už to mám přece jenom prochozené) a vyjela s nadějí, že mě cestou něco cvrnkne do nosu. Inspirace, nebo aspoň tři oříšky s nějakým tím textilem. A pak jsem míjela ceduli MLÝNY a pod ní: silnice se v zimě jen prohrnuje. To spojení se mi zdálo slibné, proto jsem odbočila. A když jsem vjela do vesnice, hned jsem viděla, že je to tady. Myslím ta inspirace. Protože co jiného by měla být než to, co ve vás zaženhne potřebu okamžitě tvořit? V tomto případě tedy vytasit foťák. No a nový rok je taky, ne? P.S.: Jo a ještě mě napadá jeden důvod, jak si ospravedlnit zadané téma. Mám pocit, že objevovat ve starém a odloženém něco nového a krásného je velká inspirace (připravuju si půdu pod nohy, až mi bude o pár let víc, chápejte).

13.1.2012 v 8:15 | Karma článku: 21.50 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Osamělá samota (fotoblog)

Vyrazila jsem vyfotit panorama Benešova, ale pořád se mi nedařilo najít dobré místo. Jenomže pak jsem objevila tenhle nádherný zpustlý statek a na město úplně zapomněla. Snad i na vás dýchne to kouzlo, ozvěna kdysi rušného života, která se rozléhá v prázdných zdech, a hlasů zdejších obyvatel, které nahradilo kvílení větru v rozbitých oknech.

26.12.2011 v 8:10 | Karma článku: 20.74 | Přečteno: 1119 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Střípky z Prahy

Následující fotky nepředstavují ucelené svědectví o stověžaté matce měst, je to jen pár postřehů z cesty za něčím jiným. Jen tak mimoděk, od starého k novému.

18.12.2011 v 10:30 | Karma článku: 18.73 | Přečteno: 1017 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Ulice v odrazech (fotosoutěž)

Odrazy něčeho v něčem mi připadají hodně zajímavé a ulice představuje ideální prostor, protože tady se pořád něco děje. Takže tohle je taková mozaika, ulice podle Faltejskové.

13.12.2011 v 8:35 | Karma článku: 27.14 | Přečteno: 1896 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Chvojen - místo, kam se člověk musí vracet.

Kostel sv. Jakuba a Filipa na Chvojně vznikl na začátku 13. století, ale už dávno předtím tu stálo keltské hradiště. Stavba není nijak opulentní, uvnitř nenajdete zlato, stříbro, drahé kamení, zato je tu unikátní dlažba ze 14. století a za pozornost stojí nádherné a velmi staré fresky uvnitř kostela, ze kterých jde tak trochu mráz po zádech. Tolik k historii. Pro mě má tohle místo zvláštní kouzlo a není to jenom tím, že je v podstatě za humny. Je tu zkrátka to "něco", kvůli čemu sem chodím zas a znovu. Za listopad si můžu návštěvu odškrtnout, právě při ní jsem pořídila následující fotografie. Další bude v prosinci, až sem půjdu na Vánoce s dětmi zpívat koledy. Pohádky v televizi jsou fajn, ale tohle je asi tisíckrát vánočnější.

8.12.2011 v 8:30 | Karma článku: 19.11 | Přečteno: 955 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Ráno u rybníka

Nedá se nic dělat, přese všechno ve mně zůstává nezadusitelná romantická jiskra. Proto vám dnes servíruji svítání v Konopišti. Prostě mě to bere.

3.12.2011 v 8:30 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 3075 | Diskuse

Lenka Faltejsková

Cestou z nádraží

Zatoulala jsem se v té dnešní mlze na benešovské nádraží a objevovala zašlou slávu světa kolejí.

15.11.2011 v 18:35 | Karma článku: 19.71 | Přečteno: 931 | Diskuse